ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

 |  | 

Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2021- 2022 ευχόμαστε υγεία, απρόσκοπτη φοίτηση και καλή συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς στη διαδικασία αγωγής και εκπαίδευσης των μαθητών μας. Το σχολείο είναι ο φυσικός χώρος, όπως έχει καθιερωθεί, που οι μαθητές περνούν πολλές ώρες, μαθαίνουν, δημιουργούν, συνεργάζονται, παίζουν, χαίρονται και γενικότερα αναπτύσσονται ολόπλευρα και εξελίσσονται ως ελεύθερες και δημιουργικές προσωπικότητες. Αυτό είναι συνταγματικό δικαίωμα των παιδιών και αποτελεί ευθύνη Πολιτείας, γονέων και εκπαιδευτικών. Για την όσο δυνατόν καλύτερη λειτουργία της σχολικής μας μονάδας, ακολουθούνται συναφείς κανόνες που προβλέπονται από τη νομοθεσία και καθώς διανύουμε περίοδο παρατεταμένης πανδημίας, και από τον ΕΟΔΥ. Παρακαλούμε σε προσεκτική μελέτη του κανονισμού λειτουργίας μας, καθώς η πιστή τήρησή του, προσφέρει όχι μόνον την εύρυθμη λειτουργία της μονάδας μας, αλλά διασφαλίζει και την υγεία μικρών και μεγάλων.

 

ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ

Φυσικοί κηδεμόνες κάθε μαθητή είναι ο πατέρας και η μητέρα του, εφόσον κατοικούν στην πόλη όπου βρίσκεται το σχολείο. Διαφορετικά, ορίζουν οι ίδιοι με έγγραφη δήλωση τον κηδεμόνα του μαθητή.

Οι γονείς και οι κηδεμόνες εγγράφουν τον μαθητή στο σχολείο, επικοινωνούν συχνά με τον Διευθυντή και με τους εκπαιδευτικούς της τάξης, παρακολουθούν με ενδιαφέρον τη φοίτηση, το ήθος και τη σχολική επίδοση και ενημερώνουν υπεύθυνα το σχολείο για όλα τα ζητήματα τα οποία σχετίζονται με το μαθητή και επηρεάζουν τη συμπεριφορά του στο σχολείο. Να υπογραμμίσουμε ότι, προς όφελος των παιδιών μας είναι η συνεργασία, εφόσον προταθεί από το δάσκαλο, με δομές όπως το ΚΕΔΔΥ ή το Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο, για τα οποία ακολουθείται συγκεκριμένη διαδικασία και για την οποία ενημερώνεστε από τη Δ/νση του σχολείου, τον υπεύθυνο του τμήματος ένταξης ή την ομάδα ΕΔΕΑΥ. Η ομάδα ΕΔΕΑΥ γνωρίζει τις προτάσεις του ΚΕΔΔΥ και ασχολείται επισταμένα υποστηρίζοντας τους μαθητές που χρειάζεται, μετά όμως από τη σύμφωνη γνώμη που ζητείται από τους γονείς με υπεύθυνη δήλωση.

Κάθε φορά που δημιουργείται ένα θέμα το οποίο σχετίζεται με ένα συγκεκριμένο μαθητή και πρόκειται να απασχολήσει το σχολείο, ο πρώτος που πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο γονέας - κηδεμόνας, ο οποίος με τη σειρά του θα πρέπει να συνεργαστεί με το σχολείο. Σε καμία περίπτωση οι γονείς δεν έχουν δικαίωμα να νουθετούν ή να παρατηρούν άλλον μαθητή εντός της σχολικής μονάδας. Σε καμία περίπτωση δε θα πρέπει να εισέρχονται γονείς εντός του σχολικού χώρου, χωρίς να έχει προηγηθεί τηλεφωνικό ραντεβού. Ο γονέας -κηδεμόνας δικαιούται να έχει πλήρη και υπεύθυνη ενημέρωση για τον μαθητή και οφείλει να προσέρχεται, εφόσον προηγηθεί επικοινωνία και κανονιστεί ραντεβού για συζήτηση, είτε τηλεφωνικά, είτε μέσω e-mail, με τον εκπαιδευτικό του τμήματος ή με τη Δ/νση του σχολείου.

Για τη συμμετοχή του μαθητή σε ορισμένες σχολικές εκδηλώσεις είναι απαραίτητο να υπάρχει έγκριση του κηδεμόνα, όπως ορίζεται από την κείμενη νομοθεσία. Επίσης το σχολείο μπορεί να ζητήσει τη γνώμη ή την έγκριση του γονέα - κηδεμόνα για εκδηλώσεις, για τις οποίες δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη. Αυτή η συνεργασία εμπεριέχει σημαντική ευθύνη και πρέπει να γίνεται με προσοχή.

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων αποτελεί τη συλλογική έκφραση της άποψης των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών. Το σχολείο χρειάζεται και επιδιώκει τη συνεργασία του Συλλόγου για την προαγωγή του σχολικού έργου. Είναι προφανές ότι, το εκπαιδευτικό έργο ανήκει στην αρμοδιότητα και την ευθύνη των εκπαιδευτικών, του Συλλόγου διδασκόντων και του Διευθυντή κάθε σχολείου. Τα θέματα όμως της παιδαγωγικής λειτουργίας, των ενδοσχολικών και εξωσχολικών εκδηλώσεων και το γενικότερο κλίμα στον σχολικό χώρο, επηρεάζονται από την καλή συνεργασία των εκπαιδευτικών, του Διευθυντή και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.

Η Σχολική Επιτροπή, το Σχολικό Συμβούλιο, η Τοπική Αυτοδιοίκηση, οι επιστημονικοί, οι καλλιτεχνικοί και πολιτιστικοί φορείς, πέρα από το θεσμικό τους ρόλο, είναι οι κοινωνικές συνιστώσες του σχολείου. Ένα ανοιχτό δημοκρατικό σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων αυτών για να επιτύχει στην αποστολή του. Ο κοινωνικός περίγυρος αποτελεί το περιβάλλον μέσα στο οποίο το σχολείο αναπτύσσει το μορφωτικό έργο του.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

 

Οι γονείς-κηδεμόνες μπορούν και πρέπει να ενημερώνονται τακτικά για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους από τον δάσκαλο της τάξης. Εκείνος ορίζει ημερομηνία και ώρα υποχρεωτικής μηνιαίας συνάντησης και επικοινωνίας. Προτείνεται να γίνονται συχνότερες συναντήσεις στη διάρκεια κάθε τριμήνου. Βέβαια, την περίοδο της πανδημίας η ενημέρωση θα γίνεται με τηλεφωνική επικοινωνία από τους γονείς προς το σχολείο, ενώ η απάντηση σχετικά με την αγωγή, τη μαθησιακή διαδικασία που θα ακολουθηθεί στο σπίτι, καθώς και οποιαδήποτε ενημέρωση χρειασθεί από τη σχολική μονάδα, θα γίνεται με e-mail από τους εκπαιδευτικούς ατομικά ή συλλογικά για το τμήμα. Τέλος, με e-mail μέσω της εφαρμογής my school από τη Δ/νση του σχολείου, με δημοσίευση στην ιστοσελίδα του σχολείου, καθώς και με δημοσιεύσεις από το Σύλλογο Γονέων σε τακτική βάση και για όλα τα θέματα τα οποία θα πρέπει να γνωρίζετε. Για τους παραπάνω λόγους θα πρέπει όλοι να έχετε έγκυρο e-mail το οποίο με ευανάγνωστα γράμματα θα παραδώσετε, αν δεν το έχετε ήδη κάνει, στη Δ/νση του σχολείου ή τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό του τμήματος, συμπληρώνοντας σχετικό σημείωμα που θα φέρουν οι μαθητές στο σπίτι. Επίσης, σε περίπτωση αλλαγής τηλεφώνου θα πρέπει να δηλωθεί στη φόρμα που θα σας δοθεί από τον εκπαιδευτικό στην τσάντα του μαθητή.

ΦΟΙΤΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

 

Το Σχολείο αποτελεί το φυσικό χώρο αγωγής και μάθησης, επειδή ακριβώς εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις συγκεκριμένης κι οργανωμένης προσπάθειας για την επίτευξη των στόχων της αγωγής. Έτσι, πρέπει η συμμετοχή των μαθητών να είναι τακτική, ενεργός και συστηματική. Η ελλιπής φοίτηση των μαθητών και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, υπονομεύει το σχολικό έργο και δυσχεραίνει την πρόοδο τους. Η φοίτηση των μαθητών, σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία, είναι υποχρεωτική. Απουσία από τα μαθήματα δικαιολογείται μόνον όταν συντρέχει αρκετά σοβαρός λόγος, όπως ασθένεια, έκτακτα οικογενειακά γεγονότα κ.ά. Σε περίπτωση απουσίας μαθητή ενημερώνεται έγκαιρα το σχολείο, όπως επίσης και το σχολείο επικοινωνεί με την οικογένεια, ιδιαίτερα σε περίπτωση μακρόχρονης ή επαναλαμβανόμενης απουσίας. Απουσία που διαρκεί πάνω από τρεις ημέρες θα πρέπει να αιτιολογηθεί είτε με έγγραφο του γονέα, είτε με ιατρική γνωμάτευση. Σε περίπτωση που κάποιος γονέας χρειαστεί, για ειδικό λόγο, να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως τον εκπαιδευτικό της τάξης. Όταν κάποιος από τους γονείς του μαθητή δεν έχει την κηδεμονία του, πρέπει να ενημερωθεί άμεσα το σχολείο. Οφείλουμε όλοι να δημιουργήσουμε καλό κλίμα συνεργασίας σχολείου - οικογένειας.

Για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και τις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, είναι οπωσδήποτε απαραίτητη η συμπλήρωση Ατομικού Δελτίου Υγείας για τους μαθητές των Α’ και Δ΄ Τάξεων. Υπενθυμίζουμε την υποχρέωση έγκαιρης προσκόμισης Ατομικού Δελτίου Υγείας για τη συμμετοχή των μαθητών στη Φυσική Αγωγή και ανάλογης βεβαίωσης, σε έντυπο που θα αποσταλεί, για τη συμμετοχή των μαθητών σε εξωσχολικές δραστηριότητες.

 

Ομάδες αυξημένου κινδύνου, που όταν ανήκουν μαθητές, μπορούν να απουσιάζουν δικαιολογημένα είναι:

 

Μαθητές που λαμβάνουν χημειοθεραπεία για κακοήθεια ή μετά από ομόλογη μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων εάν έχουν παρέλθει λιγότερο από 6 μήνες από την ολοκλήρωσή της.

Μαθητές μετά από αλλογενή μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από 12 μήνες.

Μαθητές μετά από μεταμόσχευση συμπαγούς οργάνου εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από 24 μήνες.

Μαθητές με δρεπανοκυτταρική αναιμία.

Μαθητές με σοβαρή συγγενή ή επίκτητη ανοσοανεπάρκεια (HIV και CD4<500).

Μαθητές υπό χρόνια κορτιζονοθεραπεία (prednisolone>20mg/μέρα).

Μαθητές με σοβαρή χρόνια νεφρική νόσο ή νεφρική ανεπάρκεια.

Μαθητές με αιμοδυναμική σημαντική συγγενή καρδιοπάθεια ή γνωστή μυοκαρδιοπάθεια.

Μαθητές με χρόνια, σοβαρή πνευμονοπάθεια, όπως κυστική ιόντωση με αναπνευστική ανεπάρκεια ή παιδιά με σοβαρό και μη ελεγχόμενο άσθμα, σύμφωνα με τη γνωμάτευση εξειδικευμένου κέντρου.

 

ΑΦΙΞΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

 

Ο Σύλλογος Διδασκόντων και η Διεύθυνση του σχολείου στην αρχή της σχολικής χρονιάς γνωστοποιούν στους γονείς και τους μαθητές το πρόγραμμα ημερήσιας λειτουργίας του κλασικού και του ολοήμερου προγράμματος, όπως αυτά ορίστηκαν με σχετικές αποφάσεις του ΥΠΕΠΘ και να υπενθυμίσει τους βασικούς κανόνες λειτουργίας του σχολείου μας. Έτσι:

Η προσέλευση των μαθητών το πρωί γίνεται από τις 8:00 ως τις 8:15 από την είσοδο του σχολείου. Πριν από τις 8:00 π.μ. η είσοδος παραμένει κλειστή. Φορούν μάσκα από τον εξωτερικό χώρο, μπροστά στην είσοδο του σχολείου και προσέρχονται τηρώντας τις αποστάσεις. Καλό θα είναι να κρατούν δύο μάσκες μαζί τους, και ακόμη, ατομικό νερό, αντισηπτικό, καθώς και υγρά μαντηλάκια, που είναι ιδιαιτέρως χρήσιμα για όσα παιδιά παραμένουν και στο Ολοήμερο πρόγραμμα.

Η έγκαιρη προσέλευση βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής καθυστερήσει δικαιολογημένα, έρχεται σχολείο συνοδευόμενος από τον κηδεμόνα του κατά τη διάρκεια του 1ου διαλείμματος κι όχι στη διάρκεια του 1ου διδακτικού δίωρου. Οι ενήλικες που συνοδεύουν τα παιδιά τους το πρωί, αφού βεβαιωθούν ότι εισήλθαν στο προαύλιο, αποχωρούν αμέσως μόλις χτυπήσει το κουδούνι της έναρξης των μαθημάτων.

Η επίσκεψη ή η παραμονή των γονέων στις αίθουσες την ώρα του μαθήματος ή στην αυλή δεν επιτρέπεται. Οι γονείς εισέρχονται στο σχολείο μόνο κατά τις προγραμματισμένες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων και μετά από άδεια του Διευθυντή.

Οι Διευθυντές είναι υποχρεωμένοι, για την ασφάλεια των παιδιών, να διατηρούν τις θύρες εισόδου και εξόδου του σχολείου κλειστές καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου. Για λόγους ασφαλείας των μαθητών, αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος, η πόρτα θα κλείνει στις 8:25. Σας επισημαίνουμε την ανάγκη τήρησης της ώρας προσέλευσης.

ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ SELF-TEST ΜΑΘΗΤΩΝ

Το self-test θα πραγματοποιείται δύο φορές την εβδομάδα, Τρίτη και Παρασκευή, έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση στο σχολείο. Απαραίτητη για την είσοδο των παιδιών στο σχολείο είναι η επίδειξη της τυπωμένης ηλεκτρονικής δήλωσης διενέργειας αυτοδιαγνωστικού τεστ από την πλατφόρμα gov.gr. Χειρόγραφες βεβαιώσεις δεν θα γίνονται δεκτές. Βεβαίωση self-test οφείλουν να προσκομίζουν οι μαθητές που δεν έχουν πιστοποιητικό εμβολιασμού.

 

 

 

 

                             Κατανομή διδακτικών ωρών και διαλειμμάτων του σχολείου, στην περίοδο της πανδημίας:

 

 ΤΑΞΕΙΣ

Α , Β, Γ

 Δ, Ε, ΣΤ

1η ΩΡΑ

8:15-8:55

8:15-9:00

2η ΩΡΑ

8:55-9:30

9:00-9:45

1ο ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

9:30-9:45

9:45-10:05

3η ΩΡΑ

9:45-10:30

10:05-10:50

4η ΩΡΑ

10:30-11:15

10:50-11:35

2ο ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

11:15-11:35

11:35-11:55

5η   ΩΡΑ

11:35-12:15

11:55-12:30

3ο ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

12:15-12:30

12:30-12:40

6η ΩΡΑ

12:30-13:15

12:40-13:15

 

ΠΡΟΣΕΥΧΗ

 

Πριν από την έναρξη των μαθημάτων πραγματοποιείται κοινή προσευχή των μαθητών με ευθύνη των εκπαιδευτικών κάθε τμήματος. Αλλόθρησκοι και ετερόδοξοι μαθητές έχουν δικαίωμα να μη μετέχουν στην πρωινή προσευχή, οφείλουν όμως να βρίσκονται στο χώρο του σχολείου και να γνωστοποιήσουν με υπεύθυνη δήλωση οι γονείς - κηδεμόνες την επιθυμία τους.

 

ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

 

Οι μαθητές δε φεύγουν σε καμία περίπτωση πριν από τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου, (π.χ. ασθένεια) γίνεται πάντοτε με τη συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα και φυσικά αφού ενημερωθεί γι αυτό ο εκπαιδευτικός της τάξης ή ο διευθυντής. Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών, μετά το ωράριο λειτουργίας, ανήκει αποκλειστικά στον γονέα ή κηδεμόνα. Οι γονείς-κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται από τις ανακοινώσεις του σχολείου. Οι μαθητές που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αποχώρησή τους, δε φεύγουν ποτέ από το σχολείο ασυνόδευτοι, αν ο κηδεμόνας τους κάποια ημέρα καθυστερήσει. Μαθητές αποχωρούν από το σχολείο μετά τη λήξη των μαθημάτων ασυνόδευτοι, μόνο και εφόσον  ο γονέας - κηδεμόνας έχει υπογράψει σχετική υπεύθυνη δήλωση, την οποία και έχει προσκομίσει στη Διεύθυνση του σχολείου.

Η αποχώρηση των μαθητών από το σχολείο γίνεται ως εξής:

Στο τέλος του εξαώρου, στις 13:15 για όλες τις τάξεις από την έξοδο του σχολείου, τηρώντας τις αποστάσεις ασφαλείας με το πλάνο: Πρώτα η Α΄ τάξη, μετά η Β΄ τάξη κ.ο.κ Παρακαλούμε οι γονείς να περιμένουν φορώντας  μάσκα στον εξωτερικό χώρο και να απομακρύνονται παίρνοντας τα παιδιά χωρίς να χρονοτριβούν.

Όσοι μαθητές είναι εγγεγραμμένοι στο Ολοήμερο, μετά την ολοκλήρωση της 1ης  ή της 2ης  ώρας, δηλαδή στις 15:00  ή στις 16:00 όπως έχουν δηλώσει εξ αρχής στην αίτησή τους. Οι ενήλικοι που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την αποχώρησή τους, θα πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους, ενώ τους περιμένουν έξω από την είσοδο του σχολείου. Κάθε καθυστέρηση δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους, αλλά και για όσους συνεχίζουν το μάθημα. Για  οποιαδήποτε αλλαγή στο πρόγραμμα οι γονείς θα ενημερώνονται με γραπτή ανακοίνωση. 

 

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

 

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές βγαίνουν στο προαύλιο. Κάθε εκπαιδευτικός φροντίζει για τον αερισμό της τάξης. Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών σε αίθουσες ή στους διαδρόμους του σχολείου. Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζεται από το Σύλλογο ο χώρος παραμονής των μαθητών. Κανένας και για κανένα λόγο δε μένει μέσα στην αίθουσα μόνος του. Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού κι ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων, αλλά και χρόνος ικανοποίησης σωματικών αναγκών. Οι μαθητές παίζουν χωρίς να τσακώνονται και για οποιοδήποτε πρόβλημα που πιθανόν αντιμετωπίσουν απευθύνονται στους εφημερεύοντες δασκάλους που βρίσκονται στο προαύλιο. Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα, προσέρχονται γρήγορα στην αίθουσα χωρίς να τρέχουν ή να σπρώχνονται ή παραμένουν σε γραμμές στο προαύλιο σε περίπτωση που έχουν Γυμναστική. Έχουν ήδη τελειώσει το φαγητό τους κι έχουν τακτοποιήσει τις ανάγκες τους. Λόγω πανδημίας οι εκπαιδευτικοί ορίζουν συγκεκριμένο χώρο παιχνιδιού για τα τμήματα και μεριμνούν ώστε να τηρούνται οι αποστάσεις. Παιχνίδια όπως τάπες, κάρτες, μπάλες και όσα περιλαμβάνουν επαφή με πολλά χέρια απαγορεύονται κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων.

 

ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ

 

Ο καθαρισμός του διδακτηρίου πραγματοποιείται καθημερινά, σύμφωνα με τις συμβατικές υποχρεώσεις των καθαριστριών και τους όρους που καθόρισε το Υπουργείο Παιδείας. Επίσης, οι οδηγίες που έχουν δοθεί για την απολύμανση και αερισμό χώρων και αντικειμένων θα τηρηθούν απαρέγκλιτα, τόσο από το προσωπικό καθαριότητας, όσο και από τους εκπαιδευτικούς και τη Δ/νση του σχολείου. Συστηματική εκπαίδευση των μαθητών θα γίνει με παρουσίαση βίντεο και συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς σε κάθε τμήμα, ενώ αναλυτικές οδηγίες για κάθε τι καινούριο θα έρχεται μέσω mail και ιστοσελίδας σε όλες τις οικογένειες. Προτροπή μας και στόχος είναι χωρίς πανικό και με παιγνιώδη τρόπο η καθημερινότητα στο σχολείο να είναι ευχάριστη, αποδοτική και ουσιαστική, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες μάθησης και επικοινωνίας των παιδιών μας.

 

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ-ΓΙΟΡΤΕΣ

 

Το σχολείο μας υποστηρίζει την εξωστρέφεια και τη μαθησιακή διαδικασία μέσα από δραστηριότητες βιωματικές σε εξωτερικούς χώρους. Οι δύσκολες συνθήκες που μας επέβαλε η πανδημία δε θα μας σταματήσουν από το να φροντίζουμε για την κοινωνικοποίηση και δυνατότητα μάθησης μέσα από σύγχρονες διαδικασίες δραστηριότητες και προγράμματα. Ομάδες εκπαιδευτικών ανά τμήμα  και με όλες τις αναγκαίες συνθήκες που θα καθορίσει το Υπουργείο με τη συμβολή και τη συνεργασία φορέων, αλλά και τη δική σας σύμπραξη και αποδοχή, θα ζωντανεύουν τη σχολική καθημερινότητα.

 

ΕΞΩΣΧΟΛΙΚΑ ΥΛΙΚΑ

 

Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο αντικείμενα πολύτιμα ή επικίνδυνα. Η χρήση και κατοχή κινητών τηλεφώνων, ή συσκευών καταγραφής ήχου και εικόνας, με βάση τη σχετική νομοθεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν επιτρέπεται για τους μαθητές. Η συσκευή που θα εντοπίζεται θα παρακρατείται από τη Δ/νση και θα παραδίδεται στον κηδεμόνα του μαθητή.

 

ΚΕΡΑΣΜΑΤΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

 

Για λόγους υγιεινής και ασφάλειας (τροφικές αλλεργίες) συνίσταται η αποφυγή βρώσιμων κερασμάτων σε περιστάσεις γενεθλίων και ονομαστικών εορτών.

 

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ

Οι μαθητές κατευθύνονται προς τις τάξεις χωρίς τρέξιμο, βιασύνη και συνωστισμό.

Απαγορεύεται οι μαθητές να παραμένουν στα διαλείμματα στο προαύλιο τάξεων που δεν ανήκουν.

Δεν επιτρέπεται στους μαθητές να παραμένουν στις αίθουσες διδασκαλίας κατά την ώρα των διαλειμμάτων ή στους διαδρόμους, όταν ο καιρός είναι κατάλληλος ή να εισέρχονται στις αίθουσες άλλων τάξεων.

Σε περίπτωση βροχής οι μαθητές παραμένουν εντός του κτιρίου χωρίς να τρέχουν.

Δεν επιτρέπεται σε καμιά περίπτωση η έξοδος μαθητή από το Σχολείο χωρίς ενημέρωση του υπεύθυνου δασκάλου ή της Διεύθυνσης.

Η συμπεριφορά των  μαθητών και των μαθητριών πρέπει να είναι ευγενική και όχι βίαιη.

Λεκτική και σωματική βία απαγορεύεται κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες και αποτελεί λόγο τιμωρίας.

Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων οι μαθητές δεν σηκώνονται όρθιοι, δε συνομιλούν, δεν προκαλούν άσκοπα φασαρία. Φορούν τη μάσκα τους και σε περίπτωση που νιώσουν αδιαθεσία ενημερώνουν άμεσα τον εκπαιδευτικό.

Οι μαθητές οφείλουν να έχουν τα απαραίτητα για το πρόγραμμά τους και να μην τα ξεχνούν.

Η προστασία του σχολικού κτιρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων μας. Οι μαθητές οφείλουν να προσέχουν τα έπιπλα και τις εγκαταστάσεις του Σχολείου. Κάθε καταστροφή, εκτός από τη ζημιά και τη δυσκολία αποκατάστασης, ασχημίζει και υποβαθμίζει τον χώρο στον οποίο λειτουργούν πολλές ώρες την ημέρα.

Κατά τη διάρκεια της φυσικής αγωγής δε φορούν τη μάσκα, αλλά την τοποθετούν βγαίνοντας από την αίθουσα σε ειδικό σακουλάκι και την έχουν αποθέσει στο θρανίο τους ή στο τσαντάκι με το παγούρι και το φαγητό τους, καθώς είναι πιθανό να αλλάζουν αίθουσα.

 

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ-ΜΕΛΕΤΗ

 

Οι μαθητές οφείλουν να μελετούν στο σπίτι τους και να εφαρμόζουν συγκεκριμένο πρόγραμμα μελέτης. Σε περίπτωση που μαθητές έρχονται κατά εξακολούθηση αδιάβαστοι και δεν ενδιαφέρονται για τα μαθήματά τους ενώ δεν συντρέχουν λόγοι που να αιτιολογούν την κατάσταση αυτή, ενημερώνονται εγγράφως οι κηδεμόνες των μαθητών. Σε συνεργασία με το εκπαιδευτικό δυναμικό του σχολείου αναζητούνται λύσεις. Τέλος, από το Δήμο και τη Σχολική Επιτροπή έχουν δοθεί tablets, τα οποία σε ενδεχόμενο lock down θα μοιρασθούν σε μαθητές που αποδεδειγμένα τα χρειάζονται για τη διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

 

ΕΠΙΔΟΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

 

Η οργάνωση της σχολικής ζωής, το κλίμα μέσα και έξω από την τάξη, η επικοινωνία ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας διαμορφώνουν το πλαίσιο μέσα στο οποίο είναι ανάγκη να ενταχθεί ο μαθητής. Το θετικό περιβάλλον στο σχολείο είναι πολύ σημαντικό, διότι διαμορφώνει κατά κύριο λόγο τη συμπεριφορά, τη σχολική επίδοση και τις αξίες που έχει ανάγκη ο μαθητής για την αποδοχή και την αναγνώρισή του από τη σχολική κοινότητα. Κάθε μαθητής αποτελεί μια ιδιαίτερη ξεχωριστή προσωπικότητα και έχει τις δικές του ανάγκες, τα δικά του προβλήματα και τη δική του ψυχοσύνθεση. Αυτό κάνει πολύ δύσκολο και πολυσύνθετο το έργο της διαπαιδαγώγησης και αξιολόγησης του μαθητή. Ο εκπαιδευτικός οφείλει να παρατηρεί, να κατανοεί και να ερμηνεύει σωστά κάθε πρόβλημα προσαρμογής των μαθητών και αφομοίωσης των κοινωνικών κανόνων. Έτσι, κάθε φορά πρέπει να επιλέγει τους κατάλληλους διδακτικούς και παιδαγωγικούς χειρισμούς και να τους προσαρμόζει στις ανάγκες των μαθητών του. Ο εκπαιδευτικός που γνωρίζει την οικογενειακή και κοινωνική κατάσταση των μαθητών του, αντιμετωπίζει με ευαισθησία και λεπτούς χειρισμούς τα ιδιαίτερα προβλήματά τους. Με την καθημερινή επαφή και επικοινωνία, φροντίζει να εξασφαλίσει την τάξη, την ησυχία, το ήρεμο κλίμα και την αρμονική συνεργασία όλων που επιτυγχάνεται με τη δίκαιη συμπεριφορά, τον παιδαγωγικό τρόπο επικοινωνίας και τον τρόπο με τον οποίο αξιολογεί τους μαθητές του. Έτσι, η αξιολόγηση των μαθητών συνδιαμορφώνεται από:

Τη συμμετοχή του στο μάθημα και τις καθημερινές εργασίες της τάξης.

Την καθημερινή προφορική επίδοσή του στο μάθημα της ημέρας.

Την επίδοσή του στις γραπτές επαναληπτικές δοκιμασίες.

Την επιμέλεια και τη συνέπεια στις εργασίες που έχει για το σπίτι.

Τη συμμετοχή και συμπεριφορά του στην ομάδα που ανήκει.

Τη γενική συμπεριφορά του απέναντι στους συμμαθητές και τους δασκάλους του.

Στο τέλος κάθε τριμήνου ο εκπαιδευτικός αξιολογεί τη συνολική επίδοση των μαθητών του και παραδίδει τη βαθμολογία στον διευθυντή. Ο Σύλλογος Διδασκόντων αποφασίζει την ημερομηνία κατά την οποία οι γονείς θα ενημερωθούν  για την πρόοδο των παιδιών τους και θα πάρουν τους ελέγχους προόδου, με τον τρόπο που θα ορίζεται λόγω πανδημίας από τις εγκυκλίους.

 

ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΘΗΤΩΝ

Κάθε μαθητής δικαιούται μέσα σε ένα δημοκρατικό περιβάλλον να εκφράζει ελεύθερα την άποψή του.

Να συμμετέχει δημιουργικά στην ομάδα του.

Να παίζει και να ψυχαγωγείται κατά την ώρα των διαλειμμάτων.

Να  χρησιμοποιεί τους χώρους και τα μέσα του σχολείου.

Να επαινείται και να αμείβεται ηθικά για κάθε προσπάθεια που καταβάλλει προς όφελος δικό του ή των συμμαθητών του.

Να του παρέχεται περιβάλλον ψυχολογικής και σωματικής ασφάλειας.

Να του δίνεται η δυνατότητα διάγνωσης από αρμόδιο φορέα με τη σύμπραξη ολόκληρου του δυναμικού του σχολείου που θα ασχοληθεί με τις ιδιαιτερότητες του.

Να εκφράζεται με αποδεκτό τρόπο και να υποστηρίζεται και να υποβοηθείται στις μαθησιακές και ψυχικές του ανάγκες.

 

ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ

 

Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος διδασκόντων αισθάνεται την υποχρέωση να ευχαριστήσει το Σύλλογο Γονέων καθώς και τη Δημοτική αρχή για το ειλικρινές ενδιαφέρον τους. Αρωγοί στην προσπάθειά μας και φιλότιμοι στην εκδήλωση της υποστήριξής τους, με σεβασμό στο παιδί, στον εκπαιδευτικό, στον θεσμό, στέκονται σε όλα τα δύσκολα που αντιμετωπίζουμε τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο στο πλευρό όλων μας. Ιδιαίτερα να επισημάνουμε τη συμβολή της δημοτικής αρχής στην επίλυση χρόνιων θεμάτων για το κτηριακό, ζήτημα για το οποίο μάχονταν η Δ/νση του σχολείου, ο Σύλλογος Γονέων και ο Σύλλογος διδασκόντων εγγράφως και προφορικώς για μεγάλο χρονικό διάστημα κατά το παρελθόν. Επίσης ευχαριστούμε θερμά την υπεύθυνη συντονίστρια της περιοχής στην οποία ανήκει και το σχολείο μας. Η ομάδα επιστημονικής καθοδήγησης και συμβουλευτικής υποστήριξης ΠΕΚΕΣ, οργανώνει και συντονίζει την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων μας , ενώ προσφέρει εξειδικευμένη υποστήριξη σε όποιο θέμα χρειασθεί.

Υπενθυμίζουμε ότι ο αριθμός τηλεφωνικής κλήσης του σχολείου είναι: 2810250746 για επικοινωνία με εκπαιδευτικούς κλασικού και ολοήμερου προγράμματος και το Email:  Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. "> Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.